TUDTAD, HOGY A PRÓBAVÁSÁRLÁS MÁR 80 ÉVES?!

Phantom Shopping

A modern kereskedelmi világ folyamatos fejlődése mellett egyre fontosabb szerepet kap a fogyasztói élmény és elégedettség. Ebben a kontextusban született meg a Mystery Shopping, vagyis a próbavásárlás.
A módszer gyökerei a 20. század elejére vezethetők vissza, egészen az 1940-es évekig. Az első dokumentált esetek az Egyesült Államokban jelentek meg, amikor is vállalatok szándékosan kérdéses szituációkat kreáltak azzal a céllal, hogy teszteljék alkalmazottaikat.
Az 1990-es évek elején már kezdett egyre nagyobb térhódítást realizálni Amerikában ez a módszer, a 2000-es években pedig Magyarország is megismerkedett a Mystery Shopping fogalmával.
Ezekben az időkben elsősorban pénzintézeteket teszteltek. (Egyébként napjainkban is ez a terület az egyik legerősebb a piacon, cégünknél is számos projektet találsz bankokkal kapcsolatosan.)
Ugyan a kezdetekben még olyan alap szituációkra helyezték a hangsúlyt, mint például a nyugtaadás, szépen lassan bővítették a megvizsgálni kívánt szempontokat. Egyre nagyobb hangsúly került a vásárlói élmény megfigyelésére, a munkavállalók viselkedésére és elkötelezettségére, a blokkadás szabályainkat megfigyelését pedig más szervezetekre hagyták.
Nagyon fontos, hogy a mai Mystery Shopping lényege mostanra nem csak a hibák, hanem a pozitív tapasztalatok feltérképezése, és a munkavállalók megjutalmazása is
A digitalizáció korában a próbavásárlás is fejlődött. Napjainkban már online vásárlásoknál is alkalmazzák, és a digitális platformokon tapasztalható folyamatokat is vizsgálják. Az online ügyfélszolgálat minőségétől a weboldal felhasználói élményéig számos aspektust értékelnek.
Tesszük ezt mi is így, ennek köszönhetően próbavásárlóink már akár a saját kanapéjukról is elvégezhetnek bizonyos megbízásokat.
Amennyiben Te is szívesen részese lennél a kereskedelem jobbátételében, akkor ne habozz jelentkezni próbavásárlónak!

Csatlakozz a Phantom Shopping családjához!