Habár április még messze van és nem is tréfa volt, technikai okok miatt mára csúszott az autómentes napra szánt bejegyzésünk. 1998 óta, szeptember 22-én Európa-szerte különböző rendezvénysorozatokkal, akciókkal hívják fel a figyelmet az autómentes közlekedés szükségességére.
Autómentesség Phantom módra
Ma már szinte mindennek van egy világnapja és úgy gondoljuk, hogy kifejezetten hasznos egy-egy globális problémára felhívni a figyelmet. Ha egy szervezet leteszi a voksát egy jó ügy mellett, lehetősége van minél több emberhez eljuttatni véleményét és kezdeményezésekkel, rendezvényekkel vagy akár pár hasznos gondolattal kiállni mellettük. Tevékenységünkből adódóan mi is igyekszünk olyan témákat támogatni, amelyek egy jobb, élhetőbb hellyé tehetik világunkat. Ha te már próbavásárló vagy, biztosan tudod, az ügyfélélmény javításával, a márkahűség kialakításával mi a célunk. Olvass erről bővebben ITT!
A környezetbarát viselkedés és tudatos vásárlás fontosságára már felhívtuk a figyelmet. Úgy véljük, nem csak egy napig kell ezekre a témákra időt szentelni, hanem a mindennapjaink, szokásaink részévé kell őket tenni. A tudatos vásárlás és próbavásárlás kapcsolatáról is olvashatsz (ITT), de most az autómentes napra fókuszáltunk. Saját házunk táján kapirgálva arra bukkantunk, hogy különböző okok miatt, de a legtöbb kollégánk autó nélkül jár dolgozni. Próbavásárlóink között is akad olyan, aki teszteléses útvonalát autó nélkül járja be és szívesen pattan biciklire. A próbavásárlásra való jelentkezéskor direkt feltűntetjük a tesztelés helyszínét, így könnyen megtervezhető az útvonal és akár egy helyen több tesztelés is elvégezhető.
Miért kellenek a világnapok?
Az interneten rengeteg érdekességre lehet bukkanni. Felmerül egy kérdés és már írjuk is a keresőbe. Így tudtam meg én is, hogy a világnapok nem a négyfal között ülve születnek. Igazából te is kitalálhatod, hogy a mai napot a nevetésnek, takarításnak vagy a próbavásárlásnak szenteled, de ettől még sajnos nem lesz világnap belőle. A globálisan vagy számos országra kiterjedő, évente ismétlődő tematikus napopkat az ENSZ szervezetei fogadja el. A világnapok célja a globális problémákra való figyelemfelkeltés, a komfortzónákból való kilépés, megemlékezés vagy trend.
Vicces világnapok komoly céllal
Habár első hallásra mosolyt csal arcunkra, a viccesen hangzó világnapok célja nem a kacagtatás, hanem a figyelemfelhívás. A 2001 óta bejegyzett WC-k világnapja arra hívja fel a figyelmet, hogy több mint 2 milliárd ember éli úgy mindennapjait, hogy nem tudja ellátni alapvető emberi szükségleteit az öblítéses illemhely és higiénia hiánya miatt.
Ha május 3-án az utcán sétálva felemás cipőben látod a veled szembejövőt, akkor se gondold azt, hogy meghibbant. Épp ellenkezőleg felvállalja, hogy képes kilépni a komfortzónájából, elrugaszkodni a megszokott dolgoktól és mások elvárásaitól. Ez a felemás cipők világnapja.
Állandó téma, de még így is kevés figyelmet kap a klímaváltozás fontossága, melyre január 20-án próbálják meg felhívni a figyelmet. Mi mást viselhet egy pingvin kedvelő a pingvin-tudatosság napján, ha nem fekete nadrágot és fehér inget?!
Igaz, a Caps Look világnapja csak október 22-én lesz, mégis mindannyian tudjuk mit jelent a CSAK NAGYBETŰKKEL írt üzenet. Az internetes ordítás jegyében, de csakis jó szándékkal üzenjük: KERESS PÉNZT PRÓBAVÁSÁRLÁSSAL!