Mennyire érzik magukat biztonságban a vásárlóid?
A Covid-19 járvány kapcsán a vállalkozásoknak hirtelen kellett teljesen új, a korábbinál sokkal magasabb higiéniai sztenderdeket kialakítani, és azokat betartani mind a munkavállalókkal, mind a vásárlókkal.
A Phantom Shopping és az MSPA (Mystery Shopping Professionals Association) ennek kapcsán 2020. október-novemberében több, mint 600 helyszín próbavásárlói felmérésével készített egy átfogó magyarországi elemzést, amelyben hat dimenzió mentén vizsgálták a vásárlói tapasztalatokat különböző üzletekben és vendéglátóhelyeken.
Az eredményekből egyértelműen látszik, hogy a biztonságérzet az első számú prioritás a vásárlók számára, ami jelentős hatással van az ügyfélelégedettségre is!
A vásárlói biztonságérzet szempontjai:
– Vásárlók számára elérhető fertőtlenítő
– Távolságtartásra felhívás látható helyen
– Eladók távolságtartása
– Vásárlók távolságtartása
– Eladók védőfelszerelése (maszk, plexi, stb.)
– Vásárlók maszkviselése
A felmérés eredményei alapján a vevők és az eladók minden óvintézkedés ellenére sem tartják be a távolságtartásra vonatkozó szabályokat az esetek közel felében.
A teljes felmérés 8,3 pontos átlaga habár jónak tűnhet, ez mégis potenciálisan kieső forgalmat jelent azokban az esetekben, ahol a vevő nem érzi magát biztonságban az adott üzletben.