1975 óta tartják számon a zene világnapját, melyet október elsején ünnepelhetünk. Színházak, zenészek, zenerajongók emlékeznek a zeneművészet legnagyobb alakjaira és izgalmas kezdeményezések segítik a különböző kultúrák zenéinek megismerését. Mi kicsit más oldalról nyúlunk a témához, ez pedig nem más, mint a zene és a vásárlás viszonya.
Nem kell profi szakembernek lenni ahhoz, hogy észredvedd, milyen apró tényezők játszanak szerepet a vásárlási élmény maximalizálásában. Az érzékszerveinket könnyen csapdába lehet csalni, fokozni az érzelmi alapú vásárlói döntést. Biztosan vásároltál már péksüteményt az illata miatt, csalogatott be a frissen főtt kávé illata vagy nézegetted már október közepén a karácsonyi dekorokat az All I Want For Christmas Is You hangulata miatt.
Vásárlóként nem is gondoljuk, mennyire tudatos a szolgáltató zeneválasztása, hiszen a zene meghozhatja a kedvünket a vásárláshoz, kikapcsolhat egy kávé szürcsölése közben. Természetesen más zenére vágyunk egy deszkás boltba betérve és egy könyvesboltban. Az éttermekben vacsora közben beszélgetni is szeretünk, nagyon zavaró tud lenni, ha nem halljuk a partnerünket vagy át kell kiabálni a zenét vagy a pénteki esti barátnős koktélozás közben is nem a Für Elise az ideális.