Biztosan te is találkoztál már negatív megjegyzésekkel a próbavásárlással kapcsolatban. Sajnos a szemellenzőt viselő fogyasztók nem az ügyfélélmény megteremtéséhez, fejlesztéséhez szükséges módszert látják benne, hanem elutasító magatartással vélekednek. Csapatunkkal úgy döntöttünk elébe megyünk ennek a szemléletnek és összegyűjtöttünk minél több információt az ügyfélémény fontosságáról és a próbavásárlás pozitív oldaláról.
Mindannyian találkoztunk már az ügyfélélmény divatos kifejezésével, azonban abban megegyezhetünk: jóval több, mint egy gyakran használt új buzzword. Habár nálunk is sok kereskedő/szolgáltató felismerte jelentőségét, nyugatra az ügyfélélmény, ügyfélélmény kutatás kultúrája sokkal régebbi gyökerekhez nyúlik vissza. A próbavásárlás tevékenységével objektív és őszinte visszajelzéseket gyűjtünk, amelyekkel hosszú távon a márkahűség is kialakulhat.
Mi lehet az ügyfélélmény alapja?
Rendezett üzletkép/ átlátható választék
Vásárlás után több olyan élmény, tapasztalat marad a tudatalattinkban, amelyekre nem is gondolnánk. Ilyen lehet az üzlet rendezettsége vagy webshop esetén a választék átláthatósága. Ha a vásárló könnyen rátalál a keresett termékre, tiszta és rendezett üzletkép fogadja akkor legközelebb is szívesen tér majd vissza.
Ne legyen erőfeszítés – a figyelem alap!
Szívesen megkérdezted volna az eladót mit ajánl a keresett termék helyett, de nem ért rá? Tanácsot kértél volna, de csak bolyongtál a sorok között? Technikai hibába botlottál internetes vásárlás alkalmával és nem találtál segítséget? Ezek a dolgok roppant bosszantóak tudnak lenni, éppen ezért ha kedves, mosolygós és segítőkész eladókkal találkozunk már elégedettnek érezzük magunkat. A köszönés, odafigyelés és megfelelő kommunikáció csak pár apró részlet, amely akár ajánlásokhoz is vezethet.
Érzékszervek ereje
Szintén apróságnak tűnhet, de befolyásoló tényezőként érnek bennünket az üzletben tapasztalt illatok, a zene hangereje vagy minősége és a hőmérséklet. Egyre népszerűbb fogalom az illatmarketing, amelynek fogyasztóként mi csak örülhetünk. Egy illatos, megfelelően klimatizált plázába felüdülés belépni egy perzselő, forró napon. Saját tapasztalatom, hogy szívesebben választom azt az üzletet, ahol tudom finom illat fogad.
Nem várt pluszok
Lehetünk megszokásból elégedettek egy termékkel, de egészen biztos, hogy lecseréljük, ha ugyanazt egy kis plusszal kiegészítve is megkaphatjuk. Mi lehet a szimpatikus plusz? Környezetbarát csomagolás, ingyenes visszaküldési lehetőség, ingyenes kiszállítás – csupa olyan extra, amit mindannyian kedvelünk!
Az ügyfélélményhez kicsit közelebb kerülve áttérhetünk a próbavásárlással szembeni negatív hozzáállásra. Videónkkal rávilágítunk, hogy miért is tévhit: a próbavásárlás ártalmas küldetés.
A próbavásárlás során eljátszott szituációk valós és teljesen hétköznapi alapokra épülnek. A tesztelések nem arról szólnak, hogy megnehezítjük a szolgáltatók munkáját és kellemetlen helyzetbe hozzuk őket, hanem épp ellenkezőleg! A szituációk során szerzett tapasztalataiddal őszinte visszajelzést adhatsz munkájukról, felhívhatod a figyelmet a fejlesztendő területekre és kifejezheted elégedettségedet is. A próbavásárlás hosszú távú eredményessége a többi vásárlónál is megmutatkozik, hiszen a minőségi kiszolgálás, rendezett üzletkép, gyors és produktív problémamegoldás mind növeli a vásárlói elégedettséget és bizalmat. Összességében a próbavásárlással mindenkinek jót tehetsz és még te is jól jársz, hiszen a véleményedért fizetünk!
Tegyél te is az ügyfélélmény javítása érdekében! Regisztrálj próbavásárlónak itt!