Közeleg a social media világnapja! Június 30-án részletesebb bejegyzést olvashatsz a Social Media Day eredetéről és szerepéről, azonban úgy gondoltuk nem várunk addig és kis ízelítőként elárulunk egy-két érdekességet az online vásárlás világáról.
A vásárlás mindannyiunk életének szerves része és valljuk be őszintén, hogy pozitív élménnyel szeretünk a kasszától távozni. A közvetlen interakció során már pontosan tudjuk, hogy milyen elvárásaink vannak és sokkal kézelfoghatóbb az vásárlás során szerzett tapasztalat. A digitális transzformációval (digitális technológiák fejlesztését és alkalmazását preferáló) rendelkező vállalatok felismerték, hogy az online vásárlás során teljesen új folyamatokkal és élményekkel erősíthetik a vásárlói élményt.
Mik az alapok?
Vásárlói elvárásaink nem egyformák. Eltérő lehet vásárlóként, hogy mit tartunk fontosnak, de üzletenként is. Más elvárással veszed meg munkába menet a reggelidet vagy a hétvégi kiruccanáshoz szükséges lábbelidet, netán álmaid autóját.
Az online tér fejlődése miatt az online vásárlásokkal szemben támasztott elvárásaink is igen gyorsan változnak. Régebben egy plusz élményfaktornak számított, ma már elterjedt funkció, hogy nyomon követhetjük a megrendelt csomagunk útját. Hozzászoktunk, tehát elvárjuk és hiánya elégedetlenné tesz. Nézzük meg milyen alapvető elvárásaink lehetnek az online vásárlás kapcsán?
01. Felhasználóbarát felület
Az online vásárlás egyik fázisa az információszerzés, böngészés. Roppant dűhítő tud lenni, amikor egy rosszul kialakított weboldal megakasztja a nézelődésünket.
02. Egyszerű fizetés
Az interneten való vásárlás sokszor kockázatos is lehet. Csakis megbízható, ismert oldalról érdemes rendelni. Bankkártya adatainkat nem szívesen adjuk ki, ezért különösen szimpatikus, ha utánvétes fizetési módot is felkínál egy webshop.
03. Hiteles képek, leírások
Szörnyű érzés, amikor napokig várod a csomagod érkezését és kibontás után hidegzuhany ér. Csalóka lehet a képen látható méretezés, az anyag és színek is sok esetben másképp mutatnak egy jól fotózott képen. A rutinos vásárló már tudja, hogy a leírást is érdemes elolvani, persze ha van rá lehetősége.
04. Gyors szállítás
Biztosan a te szád is szélesebb mosolyra húzodik mikor meglátod, hogy 1-2 munkanap a szállítási idő. Nem csoda, hiszen senki sem szeret sokáig várni.
05. Csere lehetőség, garancia
Benne van a pakliban, hogy mégsem tetszik a rendelés vagy teljesen más méretezés miatt nem jó a megszokott ruhamérettel választott darab. Ebben az esetben kifejezetten szimpatikussá válhat egy olyan webshop, amely visszaküldési lehetőséget kínál.
06. Azt kaptam, amit rendeltem
Kissé viccesen hangzik, de talán a legfontosabb elvárásunk! Előfordult már olyan eset, hogy valaki teljesen mást kapott, mint amit rendelt vagy a 03-as ponthoz kapcsolódva csalódás éri, mert másképp néz ki élőben a termék, mint a képeken.
Mit szeretünk online vásárolni?
Kis házikutatásunk során arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen termékkategóriákat szerettek a leginkább online vásárolni. Íme:
A válaszadók majdnem fele 47 százaléka legszívesebben illatszert, ruházatot vásárol interneten keresztül, míg 23 százalék választotta az ajándék, könyv és papíráru kategóriát. A harmadik és negyedik helyen 15-15 százalékkal az élelmiszer termékkategória és az elektronikai eszközök vásárlását választották.